Únor ve třídě Sluníček

I v únoru nám byly při vzdělávání inspirací příběhy a pohádky z knih a časopisů.
Učili jsme se poznávat, co je čtené a co vyprávěné, poznávali rozdíl mezi knihou v pevné vazbě, měkké vazbě a časopisem. Naslouchali jsme příběhům s různým koncem (různým verzím lidových pohádek) a děti zkoušely pohádky dokončit dle vlastní fantazie. Také jsme pohádky společně vylepšovali změnou hrdinů (místo třech prasátek si domečky stavěla tři koťátka, tři štěňátka nebo tři kuřátka).
Hovořili jsme o tom, jak se asi cítili hrdinové pohádek a jak se k sobě chovali. Hledali jsme poučení v pohádkách, kde někdo otevřel cizímu i přes domluvu, že otvírat dveře není vždy bezpečné (Budulínek, Smolíček..). Procvičovali jsme mluvidla, sluchové a zrakové vnímání (barvy, tvary, shodu a rozdíl), seznamovali se s tradičními i netradičními materiály. „Provazovali“ jsme cihly z kamene i cihly papírové i legové kostky. Tvořili jsme k pohádkám loutky, kulisy a výjevy z pohádek výtvarně ztvárnili. Pohybové, hudební a grafomotorické činnosti byly každodenní součástí programu ve třídě.
V týdnu jarních prázdnin jsme přivítali kamarády ze třídy Žabiček. Děti si společně v pondělí díky sdílení přání a potřeb a nápadů vytvořily program na celý týden. Paní učitelky do programu dětí přidaly tvoření jarní výzdoby (obkreslování, vystřihování a lepení). Využili jsme také netradiční materiál pro hry a pohyb – plechovky.

Za třídu Sluníček Ličková Adriana, Jančálková Eliška a Šťastná Renáta