ŠVP
Školní vzdělávací program má název BAREVNÁ ŠKOLKA
OBECNÝ CÍL PROGRAMU
„Tak jako je nekonečný počet barev a jejich odstínů, tak je kolem nás množství dětí s různými povahami, mírou zdraví, schopností, dovedností, psychických i fyzických předpokladů . Naším úkolem je tyto děti poznat a dát jim možnost rozvíjet se, položit jim základy celoživotního vzdělávání v motivujícím a pohodovém prostředí“.
Současně nám jednotlivé barvy charakterizují naše zaměření
červená úsměv, radost, humor
žlutá cit, pohoda, teplo, bezpečí
zelená sounáležitost s přírodou, zdravý způsob života, ekologie
modrá sounáležitost se životem obce
oranžová rodiny dětí, respektování jejich jedinečnosti, individuální přístup
růžová zdraví, zdravý způsob života
bílá a černá individualizace výchovy ale současně i spolupráce všech navzájem
DÍLČÍ CÍLE A ZÁMĚRY PROGRAMU
RESPEKTOVÁNÍ OSOBNOSTI DÍTĚTE, ZAMĚŘENOST NA DÍTĚ
- centrem školy je dítě, jeho individualita, podpora jeho vývoje
AKTIVITA DÍTĚTE, VZBUZENÍ ZÁJMU, SAMOSTATNÉ ŘEŠENÍ
- podněcujeme aktivitu, samostatnost, tvoření, nacházení řešen
- zaměřujeme se na prožitek, ne na výkon
- preferujeme samostatnou práci, ale frontální učení není vyloučeno
POZITIVNÍ PŘÍSTUP, RESPEKTOVÁNÍ ODLIŠNOSTÍ
- respektujeme, že jsme každý jiný, každý jsme v něčem dobrý
SNAHA O VŠEOBECNÝ ROZVOJ V PŘEDŠKOLNÍM OBDOBÍ
- podporujeme nejen intelektuální rozvoj, ale také rozvoj emoční a sociální
- učíme se komunikovat, cítit, prožívat
- učíme se zdravému způsobu života, chráníme přírodu
SPOLUPRÁCE, ODPOVĚDNOST ZA SVÉ JEDNÁNÍ, POSTUPNÉ ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ BEZ ZÁSAHŮ DOSPĚLÝCH
- učíme se odpovědnosti za sebe sama, za své jednání (důsledky)
- učíme se žít a jednat ve společenství ostatních
- učíme se řešit situace a problémy bez neustálých zásahů dospělých
- vnímáme rozdíl mezi trestem a přirozeným důsledkem jednání
- zařazujeme komunikaci v kruhu, učíme se naslouchání
POHODOVÉ KLIMA ŠKOLY
- vytváříme důvěrné klima, tolerantní prostředí, úcta, porozumění
- učíme se tím, čím žijeme
učíme se pomáhat, být vstřícní
nepodporujeme soutěživost, srovnávání
PODNĚTNÉ, PEDAGOGICKÉ PROSTŘEDÍ
- prostředím podporujeme hru a učení
- vše je připraveno pro použití (věci se ukládají na stanovené místo)
PRÁCE S CHYBOU
- na chyby má člověk právo, za chyby netrestáme
- chyby hledáme a opravujeme, díky nim se učíme
PRAVIDLA PRO CHOVÁNÍ
- máme stanovená pravidla, všichni o nich ví, opakujeme si je
- na jejich tvorbě se podílejí všichni, pravidla platí pro všechny
PROPOJENOST ŠKOLY SE ŽIVOTEM
- učíme se událostmi a děním kolem nás
- na aktivitách školy se podílejí rodiče, jsou informováni o prožívání a pokroku dětí, znají prostředí školy
- žijeme událostmi v obci, spolupracujeme s ostatními
INTEGROVANÉ BLOKY:
- JAK SE CHOVAJÍ
- JAKÉ TO JE?
- CO DĚLAJÍ?
- CO SE STANE KDYŽ?
Plné znění ŠVP Barevná školka najdete v záložce Dokumenty ZDE.