Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

ŠVP

Školní vzdělávací program má název BAREVNÁ ŠKOLKA

OBECNÝ CÍL PROGRAMU
„Tak jako je nekonečný počet barev a jejich odstínů, tak je kolem nás množství dětí s různými povahami, mírou zdraví, schopností, dovedností, psychických i fyzických předpokladů . Naším úkolem je tyto děti poznat a dát jim možnost rozvíjet se, položit jim základy celoživotního vzdělávání v motivujícím a pohodovém prostředí“.

Současně nám jednotlivé barvy charakterizují naše zaměření
červená úsměv, radost, humor
žlutá cit, pohoda, teplo, bezpečí
zelená sounáležitost s přírodou, zdravý způsob života, ekologie
modrá sounáležitost se životem obce
oranžová rodiny dětí, respektování jejich jedinečnosti, individuální přístup
růžová zdraví, zdravý způsob života
bílá a černá individualizace výchovy ale současně i spolupráce všech navzájem

DÍLČÍ CÍLE A ZÁMĚRY PROGRAMU

RESPEKTOVÁNÍ OSOBNOSTI DÍTĚTE, ZAMĚŘENOST NA DÍTĚ

  • centrem školy je dítě, jeho individualita, podpora jeho vývoje

AKTIVITA DÍTĚTE, VZBUZENÍ ZÁJMU, SAMOSTATNÉ ŘEŠENÍ

  • podněcujeme aktivitu, samostatnost, tvoření, nacházení řešen
  • zaměřujeme se na prožitek, ne na výkon
  • preferujeme samostatnou práci, ale frontální učení není vyloučeno

POZITIVNÍ PŘÍSTUP, RESPEKTOVÁNÍ ODLIŠNOSTÍ

  • respektujeme, že jsme každý jiný, každý jsme v něčem dobrý

SNAHA O VŠEOBECNÝ ROZVOJ V PŘEDŠKOLNÍM OBDOBÍ

  • podporujeme nejen intelektuální rozvoj, ale také rozvoj emoční a sociální
  • učíme se komunikovat, cítit, prožívat
  • učíme se zdravému způsobu života, chráníme přírodu

SPOLUPRÁCE, ODPOVĚDNOST ZA SVÉ JEDNÁNÍ, POSTUPNÉ ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ BEZ ZÁSAHŮ DOSPĚLÝCH

  • učíme se odpovědnosti za sebe sama, za své jednání (důsledky)
  • učíme se žít a jednat ve společenství ostatních
  • učíme se řešit situace a problémy bez neustálých zásahů dospělých
  • vnímáme rozdíl mezi trestem a přirozeným důsledkem jednání
  • zařazujeme komunikaci v kruhu, učíme se naslouchání

POHODOVÉ KLIMA ŠKOLY

  • vytváříme důvěrné klima, tolerantní prostředí, úcta, porozumění
  • učíme se tím, čím žijeme
    učíme se pomáhat, být vstřícní
    nepodporujeme soutěživost, srovnávání

PODNĚTNÉ, PEDAGOGICKÉ PROSTŘEDÍ

  • prostředím podporujeme hru a učení
  • vše je připraveno pro použití (věci se ukládají na stanovené místo)

PRÁCE S CHYBOU

  • na chyby má člověk právo, za chyby netrestáme
  • chyby hledáme a opravujeme, díky nim se učíme

PRAVIDLA PRO CHOVÁNÍ

  • máme stanovená pravidla, všichni o nich ví, opakujeme si je
  • na jejich tvorbě se podílejí všichni, pravidla platí pro všechny

PROPOJENOST ŠKOLY SE ŽIVOTEM

  • učíme se událostmi a děním kolem nás
  • na aktivitách školy se podílejí rodiče, jsou informováni o prožívání a pokroku dětí, znají prostředí školy
  • žijeme událostmi v obci, spolupracujeme s ostatními

INTEGROVANÉ BLOKY:

  • JAK SE CHOVAJÍ
  • JAKÉ TO JE?
  • CO DĚLAJÍ?
  • CO SE STANE KDYŽ?

Plné znění ŠVP Barevná školka najdete v záložce Dokumenty ZDE.